Usch till dagar som denna

Idag har det inte vart en speciellt bra dag. Hela morgonen gräts det och bråkades ingen lyssnade.. Ooh my god säger jag bara.. Ingen ville göra varken det ena eller det andra och ingen ville gå ut.. Det kändes som om det va mitt äldsta värdbarns uppdrag att göra mig irriterad.. I guess han kände det på sig också.. Så sneaky.. Men tillslut fick jag nog, oavsett ifall dem ville det eller ej drog jag på dem vinterkläder och ut med dem på promenad. Vips så va allt frid o fröjd.. nästan..

Alltså en vääldigt lång dag för mig. Det gick dock hyfsat bra för mig på gymmet idag, sprang 25 min.. Svettigt o jobbigt ja! men jag klarade av det. Hela denna veckans träning har vart så otroligt jobbigt då jag höll upp en vecka medan pappa va här på besök. Och det tar bara en vecka och sen är det nästan att börja om från noll. Iallafall dem första tre gångerna. Det är rätt otroligt/sjukt hur snabbt sin träning kan gå bort om man inte underhåller den. Men det går också rätt snabbt att tärna upp den igen. Det gäller bara att inte tappa tålamodet.


I Tisdag var det ju fettisdagen hemma i Sverige. Klart jag var tvungen att ge mig på ett försök att baka semlor! Gick väl sådär kan jag säga. Det är en utmaning i sig att baka något svenskt med amerikanska ingredienser. Som tur är vet dem ju varken hur originalet ska se ut eller smaka. Men allt tog slut vilket tyder på att lite gott måste det ändå ha varit! 🙂

Kommentera

