Förlänga mitt år?

Jag visste att frågan skulle komma så småningom och jag visste vad mitt svar skulle vara, trodde jag. Jag blev ändå helt ställd när min värdmamma frågade mig ifall jag ville förlänga mitt år som au pair med dem. För dem ville gärna ha kvar mig, men de förstår också ifall jag vill hem och fortsätta mitt liv där hemma. Hon sa även att jag skulle ta några dagarna att fundera på detta. Medans hon pratade satt jag bara o nickade och hörde nästan inte vad hon sa. För då det slog det mig och jag blev väldigt ställd och överraskad över hur mycket jag verkligen tycker om min värdfamilj. Jag gick tyst ner till mitt rum och satte mig på sängen och funderade. Så kom tårarna.

Jag vet att ifall jag åker hem nu, i slutet av sommaren att jag aldrig mer kommer se dem. Och jag kommer sakna allt!! Visst jag kan hälsa på dem och dem kan komma till Sverige. Men det är absolut inte samma sak! Jag kommer aldrig mer sova i mitt rum här jag kommer aldrig mer ta hand om killarna. Jag vill heller inte att någon annan mystisk person ska bo i mitt rum, i mitt hus och ta hand om mina killar och va en del av min värdfamilj. Neeej, jag vill inte..

Även hur mycket jag än vill stänga in mig på mitt rum när dagarna är som värst och alla skriker, gråter, bråkar och ingen lyssnar. Så tycker jag otroligt mycket om dem. Samtidigt som jag vill hem till mitt liv, min familj och vänner där hemma men dem finns ju dock alltid kvar. Och det är lite det som gör detta val så jobbigt att jag kommer lämna Hingham, Boston och speciellt min värdfamilj och att jag aldrig mer bo hos dem igen. Otroligt svårt

Dock tänker jag, vill jag verkligen göra samma grej i ett år till? Jag har liksom testat på detta i ett år ( halvt år ) nu och vill hitta på något annat. Jag vet också att jag kommer behöva lämna min underbara värdfamilj förr eller senare. Nu eller om ett år. Det kommer vara lika jobbig oavsett.

Vilket problem jag har va? Att jag har svårt att välja mellan att stanna kvar i min värdfamilj eller åka hem till Sverige. Låter kanske inte som ett så tufft val meen nu när jag har haft den turen att hamna i en fantastisk värdfamilj så blir detta val inte så lätt. Jag vet att det är svårt att föreställa sig hur det är och att många säkert tror att man inte kan känna så starkt för en familj man bott med i sådan ”liten” tid. Men svaret är joo det kan man faktiskt. Jag själv trodde att detta val skulle bli enkelt men nej absolut inte :/

Hem kommer jag ju alltid, oavsett också… aaah detta gör mig galen!! hela dagen och all min energi har gått åt till detta och nu ligger jag i sängen helt färdig. Hoppas att jag blir något klokare imorgon. Godnatt och tack för mig! ❤

12722113_10156416840525456_169766912_n.jpg
2 comments

Kommentera

