Happy Birthday!!

Igår så fyllde mitt yngsta värd barn 2 år. Jag bestämde mig då för att baka vad jag tror är en typisk svensk födelsedagstårta, iallafall i min familj 🙂 Eftersom vissa saker och ingredienser inte finns här i USA så är det väldigt svårt att veta ifall resultaten kommer bli bra eller ej. Och eftersom detta var ett födelsedagsfirande så kände jag lite extra press då  släkt o familj (samma sak?) 😉 skulle vara här. Som sagt lite annorlunda ingredienser meen jag gjorde mitt bästa och improviserade lite. Ingen köpe-tårtbotten fanns det så bakade en sockerkaksbotten istället. Ingen aning hur det skulle smaka som tårta. Men alla gillade den och hela blev uppäten i ett nafs 😀 Så antar att den blev hyfsad lyckad och blev rätt nöjd med resultatet själv 🙂

12540444_10156343463085456_2032318054_n12584065_10156343463040456_390463892_nDet är såhär ett riktigt bakbord ska se ut 😉

Kommentera

