God Merry Christmas

Då var detta avklarat, min första amerikanska julafton och min första jul utan min älskade familj. Jag tycker det är ”tråkigt”/förvånande nog att jag klarade mig bra eller helt okej. Inte alls för mycket hemlängtan. Kanske beror på att jag har hamnat i den mest fantastiska värdfamilj man kan få.

Den 24 (riktiga julafton) ”övertalade” jag min värdfamilj att vi skulle laga svenskt julbord. Övertalade är fel ord, jag gav det som förslag och dem gjorde det mer än gärna. På morgonen skypeade jag med en del av min familj vilket var underbart. Sedan Kalle anka klockan tre. Jag döpte min film till Swedish Christmas at 3pm. Så varje gång mina värdföräldrar pratade om den film eller att vi skulle börja se den klockan tre så sa dem Swedish Christmas at 3pm haha roligt tycker jag. Sedan när klockan var fem så kom en familj över som vi bor nästan grannar med, Mathildes värdfamilj. Som är jätte bra vänner med min värdfamilj. Vi hade lagat massa gott. Rödbetssallad, hemlagade ”svenska” köttbullar, julskinka, rödkål, ägg med grejsimos på, risgrynsgröt, ris a la malta och mer 😀 Hur gott!? Och det smakade nästan likadant men jag klagar absolut inte!!! Lycklig lottad som jag faktiskt är så fick jag till och med äta svenskt julbord på julafton 😀 Mätt och belåten somnade jag tidigt som bara den i väntan på min första amerikanska jul 🙂

Jag visste redan att man går upp tidigt på morgonen för att öppna presenterna från tomten. Konstigt… Eftersom jag somnade tidigt, vaknade jag av att jag hörde lite små skrik och skratt uppifrån klockan sju på morgonen. Jag gick upp vid 7.30 och då var paket öppningen i fullfart. Den äldsta öppnade sina paket så snabbt så han var klar innan hans lillebror ens hade hunnit öppna tre paket haha. Jag har också vart snäll så tomten hade lämnat saker i min julstrumpa och två lite större paket. I strumpan fick jag (vad jag fick veta senare va en typiskt amerikansk julstrumpa (innehållet) ) Det var en massa choklad och godis, tandborste och tandkräm haha älskar den idéen. Så får man också alltid underkläder eller strumpor och jag fick tre fina strumpor från gap 🙂 I det ena ”stora” paketet var det tre super mysiga pyjamas shorts och i den andra var det en Ipad Air !? En Ipad… Jag blev väldigt chockad med glad./överraskad 😀 Jag är väldigt tacksam

Senare åkte vi över till mormorn för att fortsätta vårt julfirande med deras släkt. mymymy säger jag bara. Kaos haha Det var barn, julpapper och leksaker över hela golvet. Vilken tur att jag är van vid sådant kaos under högtider sen hemifrån 🙂 Super god mat! Men inte riktigt julig. Men jag klagar inte att få äta en cheesy Mac & cheese gooott på juldagen.

Alltså har min/mina juldagar här i amerikat vart väldigt härliga och bra. Nu är December snart över och vi startar ett nytt år inom kort ❤

Kommentera

