Bästa veckan på länge

Under Thanksgiving fick jag ett väldigt fint besök av min mor och min lilla syster. Tårarna bara rann när jag hämtade upp dem på flygplatsen. Jag kunde inte stoppa tårarna för att komma. Jag var så otroligt glad över att se dem. Izabella kom springande mot mig när hon såg mig ❤ Älskade syster! Hon hade växt mycket under den ”korta” tiden jag vart borta. Det gjorde att tårarna rann ännu mer? Izabella och M lekte otroligt bra trots att dem inte förstod ett ord från varandra. Denna vecka blev också som en språkresa för både Izabella och mamma haha. Så nu är båda flytande i Engelska 😀 Efter veckan slut var Izabellas favorit saker att leka med M och byta blöjor? haha

Nu är det snart julafton?? Hur sjukt är inte det. Kan inte förstå att tiden går så snabbt. Nu är det endast 8 månader kvar tills jag kommer hem till Sverige igen. Visst 8 månader känns långt men att 4 månader har gått såhär snabbt så kommer mitt år här vara slut inom nolltid.

Jag saknar mycket svenska saker här nu. Lösgodis förstås, Spaghetti & Köttfärssås, Äkta kebabpizza, Svenskt julbord ( nu när det är jul) och många mer saker. Men jag ska inte klaga 🙂 Jag tror att jag kommer uppskatta de ”tråkiga” sakerna med Sverige lite mer som man är van vid att alltid ha. Och när jag kommer hem kommer jag sakna allt med usa. nchnchnch. Jag är iallfall klar med all julshopping, vilket känns skönt. Ser fram emot att fira en amerikansk jul här. Jag vet att dem firar julen den 25:e och öppnar alla paket på morgonen. Allt är fel!? dem ställer också ut kakor och mjölk till tomten och inte risgrynsgröt?? Får ta och lära dem ett och  annat om hur man firar riktig jul! 🙂

One comment

  1. Roligt att höra ifrån dig. Klart att allt inte är lika som i Sverige men det är väl lite roligt också. Här hemma gör vi en enkel jul. Alla stressar så mycket att jag blir nervös av bara tanken. Julen hos oss är klar utom julmaten. Vi får en grön jul och det gillar jag inte, det ska vara snö. Vi firar julafton hos Linda i år. Därefter kommer alla till kungshamn någon eller några dar. Kram mormor. Vi hörs på telefon i helgen.

Kommentera

