Sommarkilon? icke sa nicke

Folk brukar ju prata om att man alltid brukar lägga på sig några semesterkilon eller sommarkilon som det kan kallas. Jag var jätte orolig över detta eftersom jag spenderade nästan hela min vår (10veckor) på att bara träna, endast äta nyttigt, absolut inget socker o godis någon gång under 10 veckor. Detta skulle vara ända fram tills min student. Lyckades jag? OM jag gjorde, men än vad jag någonsin kunnat tro. Förlorade lite i vikt men inte lika mycket som midjemåttet. Var/är super nöjd med resultatet. Men skräcken när jag visste att jag skulle vara hela sommaren på Smögen där det bara är godis, fest, bad, jobba som gäller. Visst det går absolut att träna men det är inte riktigt det man prioriterar ute på västkusten, inte jag iallafall kan jag erkänna. Men några gånger sprang jag allt ute.

Idag är min sommar på Smögen slut och jag befinner mig nu i lilla Alingsås. Här ska jag vara i en vecka och sedan bär det av till andra sidan Atlanten. Jag har sagt till mig själv att jag ska börja träna ordentligt igen när jag kommer till USA. Jag ska skaffa mig ett gymkort och gå dit regelbundet. Och jag vet att det kommer bli tungt att börja om från början. Men riktigt så är det inte. Jag har vägt mig och siffran är kvar sen jag kom i mål efter min 10 veckors träningsperiod. Samt att jag har haft ett par shorts som har legat längst in i min garderob för jag fick helt enkelt inte på mig dem. (detta var kanske i februari) sedan nu innan sommaren testade jag dem igen när jag höll på att rensa ur min garderob och till min besvikelse får jag inte på mig dem nu heller. Meen så nu idag då när jag kom hem ligger dem där förbannade shortsen där och jag testar dem igen för att kanske, bara kanske kan jag få på mig dem. Tighta var dem, men knappen kunde knäppas, fick upp dem över låren och rumpan. Lite chockad är jag fortfarande. Hur kan jag få på mig ett par shorts som var för små, när jag testade dem innan sommaren. Och passa mig helt okej nu efter sommaren? när det egentligen ska vara helt tvärtom… Men jag ska inte klaga, jag är bara lite förvånad hur man kan få på sig ett plagg efter att hel sommar ätit en massa godis och andra godsaker… Den som visste säger jag bara..

Kommentera

