SeaLodge

I fredags blev det lite av en spontan jobbdag på SeaLodge då dem var kort om personal. Just denna helg var det ett event som anordnas varje år med massa artister (denna gång var det Norliee kkv, Hoffmaestro, Magnus Uggla och någon till) och det brukar dyka upp rätt mycket folk. Dem hade skrivit på deras facebooksida art dem behövde en diskare, foodrunner och några till. Ifall man var intresserad skulle man skicka iväg ett sms. Vilket jag gjorde för skoj skull. Eller aa mamma tvingade mig rättare sagt haha. Det är säkert rätt många som vill jobba där och varför skulle dem vilja ha mig där tänkte jag. Men senare på kvällen får jag ett sms om att jag ska vara redo halv tolv och ha bekväma skor på mig. Haha lite chokad blev jag, för hade ingen aning om vad som skulle välja mig. Känner ju inte någon där? Inte en enda..

Jag jobbade som diskare och foodrunner! Diskare kanske inte låter som det roligaste jobbet. Men faktiskt! Så var det kul haha. En mycket enkel uppgift. Sen fick jag även gå ut med alla rena glas till barerna och gå in där dem jobbade och va i full gång. Tyckte jag var lite häftigt, man kände sig speciellt hehe 😉 fick även beröm ifrån kocken (det var kökets disk som  jag oxkså tog hand om) han frågade ifall jag inte kunde börja jobba där fulltid och byta ut dem som brukar jobba där. För när du är här så händer det ju iallafall något! Haha av det blev jag glad, då måste det ju betyda att jag gjorde något rätt 😀 haha att jobba som foodrunner är rätt kul faktiskt. Man ska då bära ut mat på stora brickor till ett visst ställe(nu skulle dem genom allt folk upp till grillen) när det är fullpackat med folk. (Majoriteten var inte så nyktra heller) detta är inte det enklaste man gjort. Antigen fick man sträcka på armarna och försöka balansera brickan över alla. Eller så fick man springa slalom bland allt folk. Men det gick det också 🙂

Passet slutade halv elva. Hade alltså jobbat i 12,5 timmar. Jobbade först på morgonen på Sommargott. Detta kändes i fötterna att jag hade stått upp HELA dagen :p

Igår när jag jobbade här på Sommargott kom det in en kille på kvällen och skulle köpa tuggummi. Han sa, nämen det är ju du! Känner du inte igen mig? Haha jodå det gjorde jag allt. Det var en kille som jobbar som bartender på SeaLodge.  Han sa även att han/dem saknade mig på Lördagen 🙂 🙂 även det tycker jag va kul att han kände igen mig. När han köpte det han skulle så sa han att han kände sig extra bussig idah så fick 50 kr i dricks? Haha 😀

image image image image image image image image image image image
Kommentera

