Risk 2:an, Halkan

Idag var det dags för den ”sista” delen inför uppkörning, Halkan. Var nervös inför detta, kanske inte finns många saker som jag inte är nervös inför men nu var jag det iaf. Vi åkte upp fyra stycken + en handledare till en bana i Kinnekulle. Tog rätt lång tid att köra dit.

Väl där pratade vi lite om förväntningar och sådant. Sedan hoppade vi in två och två i varsin bil utan handledare. Vilket i sig var väldigt kul fast det kändes i början som om något inte riktigt stämde haha. Jag och Olivia körde i samma bil o turades om. Det var först en bana som bestod utav en bromsdel på torr asfalt sedan på is. Första gånger faila jag väl lite då jag började bromsa innan de gula kornan, vilket i sin tur ledde till en för liten hastighet, men min bromssträcka blev liten iaf ;)… meen som sagt första gången. Det gick bättre o bättre. Vi fick också testa på att köra/bromsa i kurva även tappa greppet/kontrollen helt. Lite läskigt att man verkligen inte har någon kontroll alls. Efter allt var slut ville man göra det igen, för det var verkligen inte alls farligt eller svårt utan bara kul! Som nästan alla tycker och tänker innan o efter. Menmen till er som har det framför er, superkul och ni kommer klara det galant! 😀

ImageImage

Kommentera

