Ny vecka, ett onödigt inlägg & Carrotkill

Så börjar en ny vecka åter igen 😉 Mer behöver ni egentligen inte läsa för det är bara en massa onödig text, men vill ni så är ni mer än välkomna 😉 Med detta inlägg tänkte jag inget speciellt utan bara få något upp på bloggen. Väldigt onödigt jag vet haha Dagen började med att jag var tvungen att cykla till skolan i 9834857 minus grader, mygod vad kallt det var. Frös nästan ihjäl där. Dock ramlade inte jag denna gång till skolan vilket var positivt (y)

Vår skola har något som heter CarrotKill. Vilket betyder att man köper en morot  hos Elevrådet och skriver sitt namn på en lapp, sedan så när alla som vill vara med har anmält sig tar man en lapp i en skål. Detta namnet som står på sin lapp askall man ta sin morot och ”sticka” i ryggen och säga -Carrotkill! Väldigt kul må jag säga. Efter lite övertalning gick jag med. Vilket jag inte ångar, dock mycket nervös elr lättare sagt spänd. Detta pågår i en vecka, på fredag utses en vinnare med flest lappar. Alltså när man dödat sin person på lappen får man alla hans lappar som han har dödat och den han skulle döda skall nu man jaga. Så går det vidare 😀 På onsdag kan man vara helt fri, måste då göra två alternativ. Du klär dig i bara rosa eller så bär du flytväst och cykelhjälm 😀 Oj vad jag tycker detta är kul, har klarat mig levande första dagen och gäller att jag tar dag för dag och ser mig för 😉 Bilder kommer upp senare under veckan

Resten av veckan händer inget speciellt som jag kan komma på. Eller joo på Söndag fyller Izabella 4 år och det är Tomteparaden som är super mysig och rolig att gå på 😀 Massor med lotter o tomtar :p Vi hoppas på att snön har kommit tills dess, tycker att ifall det skall vara kallt så kan det åtminstone vara mycket snö. Annars kan det va! :p 

 

One comment

  1. Carrotkill låter helt tokit men ni verkar gilla läget. Vi ses på söndag när Isabella fyller år och då vill jag ha din och Emils önskelista. Du kan väl hälsa honom det. Kram mormor

Kommentera

