No Phone and No Team

Som rubriken säger, ingen mobil.. Just nu för tillfället. Den är urladdad och de små ”piggarna” som sitter där laddaren ska vara har åkt upp i ”taket” och är krokiga. Najs. Det var väl en mindre bra sak som hände idag. Meen duktig som jag är klarar jag mig ju utan mobil. Ska dock med den till stan imon för att se ifall PhoneAb kan laga den ;p 

Nästa lite midre roligare sak som hände idag var att idag på träningen fick vi reda på vad osm ska hända nästa år med vårt handbolls lag. För ca 4-5 år sen fick vi tre stycken nya tränare som ingen visste vilka dem var. Innan dem börja träna oss var vi sämst, det tycka alla och alla visste om det. Men när dem kom blev det ändringar på det. Träningarna blev tuffare, intervaller varje träning, armhävningar, osv. Spykänslan fanns alltid där, vilket absolut inte var kul för stunden. Men efter så kände sig alla så sjukt grymma att man klarat det och att en bra träning var genomförd. Vi började sakta men säkert vinna matcher och förbättringen hos alla och hela laget syntes. Längtan fanns där, även ifall alla visste hur sjuuukt jobbiga träningarna var, ville man ändå dit! Dem vi har nu var/är tränarna de bästa, de har hjälpt oss att bli bättre handbollsspelare både enskilt och som lag. Utan dem hade vi fortfarande vart de laget som förlorar varje match med 24-1. iinte så kul.
Nu ska allt de brytas upp då alla vi som är 96;or (från början har vi varit 96;or med några 97;or fast de va som 96:) ) ska nu flyttas upp till damjunior och alla 97;or måste stanna kvar i A-flick och dit kommer 98;orna. Tränare slutar också..  Man vet inte riktigt hur det kommer bli, hoppas att det blir bra. Får stanna och se, just nu vet jag inte hur jag ska göra ifall jag ska sluta eller ej, men troligtvis/förhoppningsvis kommer jag inte det och hitta tillbaks till den där längtan till att komma på träningarna. Snart ska vi spela Rœdspettecup som är i Danmark, ska bli kul 😀 Okej nog om handboll.. 

Efter skolan idag gick jag till extra matten, (har prov på tisdag). Magkänslan säger att jag kommer klara provet ? 😀 hoppas bara att det stämmer, 😉 Annars inget speciellt, bara enormt mycket plugg. Imorgon ska vi på idrotten köra Yoga på Hälso, haha ser fram emot det hehehe 😉 Men nu ska jag sova, imorgon ska jag också hem till fader min 😉 puss :*

 

Kommentera

