Vårtecken

Nu tänkte jag skriva lite om våren, iallafall när man ser tecken på att den är påväg 🙂 
Det finns ju olika övergångar från t.ex sommar-vinter, vår-sommar osv… Jag tror nog inte att jag är ensam om att tycka den ”övergången” man tycker bäst om är när det går från
vinter-vår. Här är några argument för och tecken på att det snart är vår 🙂

1. Varmt i solen
Visst det kan ha varit varmt på vinter också men inte ”vårvarmt”. Tanken har nog slagit en o annan person att det hade inte suttit fel med en glass i handen nu. Vårvärme är en speciell känsla när det är precis sådär lagom varmt att man nästan kan ta av sig den tjocka vinterjackan, vilket leder mig till nästa punkt.

2. Alla tjocka kläder bort! 
Kan det finnas något skönare? Knappast.. Att inte behöva ha på sig tusen lager med kläder för att sedan bli alldeles för varm. Knubbigt och krångligt är det också, nej det gillar vi inte..
Visst, det kan vara skönt med mysiga vinterkläder men nu är nog alla lite trötta på det, så nu räcker det med den typen av kläder och ta fram din coola skinnjacka eller annan typ av vårjacka 🙂

3. All snö tinar bort
 Jag kan säga att jag är en person som älskar snö och allt som har med snö att göra. T.ex skidor, pulka, snowboard, grilla ute i snön massor mer 🙂 Fast jag skulle inte vilja leva i det året om. Det är skönt med lite omväxling. Det är också skönt när all is på gatorna försvinner så man slipper vara orolig över att kanske ramla och typ bryta något efter nästa steg man tar. haha;) och en grej till.. När alla fina blommor börjar blomma, otroligt fint är det. Jag blir också glad utav det! 😀 :*

4. Börja springturerna utomhus
Jag tror att alla som tränar med bl a att springa/jogga utomhus kan hålla med mig nu. Iallafall till en viss del 😉 Det perfekta vädret att springa i enligt mig är, Solen skiner (inte för varmt),  det är lite kyligt ändå, ingen is på marken och precis så man kan ha en tjocktröja på sig eller bara en t-shirt 🙂

5. Humöret
Det talas om hur alla blir deprimerade under vinter för att det är mörk och trist. Visst kan jag hålla med om det, till en viss del. Då ska ju alla bli glada och pigga framtill våren, eller hur?
På vissa stämmer det till hundra procent, på vissa lite mindre. Hmm konstigt, jag tänker att hur kan man inte gilla när det gått en hel vinterperiod och sedan blir det vår. Våren är en härlig och bra tid :*

Kommentera

