Hamstergodis

I tidigare inägg har jag skrivit om att jag skulle baka havrebollar, vilket jag inte gjorde hehe. Men tänker lägga ut receptet ändå. Istället gav jag dem lite salladsblad och knäckebröd, detta var mycket populärt hos dem 😉 Någon som har kanske tips på annat godis man kan ge dvärghamstrar?:) Hoppas också att buren som blev reserverad åt mig kommer imorgon, så dem kan få ett ”riktigt” hem 🙂 Lediga är vi ju imon, otroligt skönt 😀 Blir nog först  sovmorgon, antagligen in till stan, like always, Annars är det bara träning senare på kvällen som är bestämt. 

Havrebollar:
Bakas i ugnen…

Du behöver:
-1 dl havregryn
-1 tsk flytande honung
-1 mks mjöl
-3/4 dl vatten

Gör så här:
Värm ugnen på 150 grader.
Blanda havregrynet och vattnet. Sätt in det i mikron 30 sek så att det blir en gröt. 
Blanda sedan mjölet och honungen. Blanda alla ingredienserna och klicka sedan ut smeten som små bollar på bakpapper och sätt in dom mitt i ugnen i ca 15-20 min.
När dom är hårda och knapriga ta ut dom och låt dom svalna i ca 10 min. 
Ge sedan din hamster en boll per dag.

Image

 

Kommentera

